vrijdag 2 april 2010

Publiciteit

Publiciteit

Publiciteit is van groot belang om uw vereniging of stichting op de kaart te zetten. U kunt daarbij gebruikmaken van onder meer een persbericht, folder, clubblad of free publicity.
- Een professioneel clubblad
: Het is een veelgehoord probleem dat de vertrouwde inkomsten uit advertenties en sponsoren op losse schroeven staan. Met een mooi en flexibel clubblad biedt u de sponsoren iets extra’s en geeft u ze op een professionele manier aandacht. 10 tips om een aantrekkelijk blad voor uw leden én sponsoren te maken.
- Maak van elk gesprek een succes
- Helder communiceren: Het opstellen van een communicatieplan
- Een perfect persbericht
- Overzicht Publieksgroepen:
In uw organsiatie heeft u te maken met publieksgroepen. Dit zijn groepen waar u contacten mee onderhoudt en/of mee samen werkt en waar u zich in uw communicatie- en promotie-uitingen op richt. U kunt in dit overzicht van mogelijke publieksgroepen nagaan welke voor uw organisatie van belang zijn.
- Een pakkende folder of brochure maken:
In een folder of brochure geeft u informatie over wat uw organisatie doet en waar deze voor staat.
- Nieuwsbrief: online of op papier
: Met een nieuwsbrief houdt u uw medewerkers, leden, vrijwilligers, donateurs, sponsors en relaties op de hoogte van de ontwikkelingen en plannen van uw organisatie. U kunt een nieuwsbrief op papier uitbrengen of digitaal.
- Tip: Plaatsing in nieuws- en huis-aan-huisbladen
- Tip: Gratis adverteren met een 'stoppertje'
- Tip: Zoek publiciteit via een advertorial
- Opbouw van een persbericht
- Een verenigings- of stichtingsblad maken:
Een blad is voor uw vereniging of stichting een middel om regelmatig en in een herkenbare vorm te communiceren met uw doelgroep. U kunt er veel informatie in kwijt en het zorgt voor binding met uw medewerkers, leden en donateurs. In dit artikel leest u welke verschillende bladen er zijn en waar u aan moet denken.
- Praten met de pers
- Onmisbaar: een professionele huisstijl:
Een professionele organisatie heeft een eigen huisstijl. Waarom heeft u die nodig en wat zijn belangrijke aandachtspunten als u een huisstijl wilt laten ontwikkelen?
- Website: De website is het visitekaartje van uw organisatie en wordt steeds belangrijker als communicatiekanaal met uw leden, donateurs en andere belangstellenden.

Wat algemene informatie. Zie: http://verenigingen.nl/promotie/publiciteit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten